Nauczanie diagnozy klinicznej metodą symulacji

Nasz zespołowy kolega dr Bartosz Zalewski, wraz z dr Maciejem Walkiewiczem oraz Mateuszem Guziakiem (Gdański Uniersytet Medyczny) opublikowali artykułu 
pt. „Developing Simulated and Virtual Patients in Psychological Assessment – Method, Insights and Recommendations” 
w holenderskim czasopiśmie Perspectives of Medical Education.

Manuskrypt koncentruje się na wykorzystaniu symulacji wirtualnych oraz wcieleniowych (na żywo) w nauczaniu diagnozy klinicznej w psychologii. Jest ostatnim z serii artykułów wieńczących prace nad projektem  „Kompetencje diagnostyczne w obszarze psychologicznej diagnozy klinicznej – uwarunkowania rozwoju”, finansowanym z grantu Narodowego Centrum Nauki – Sonata (nr 2012/05/E/HS6/03503), a realizowanym na Uniwersytecie SWPS wraz z Mają Filipiak oraz dr Moniką Tarnowską.

Wcześniejsze artykuły znajdują się tutaj:
Walkiewicz, M., Zalewski, B., Guziak, M. (2022). Affect and cognitive closure in students. A step to personalized education of clinical assessment in psychology with the use of simulated and virtual patients. Healthcare, 10(6), 1076-1097.
Zalewski, B., Walkiewicz, M., Guziak, M. (2020). Psychological characteristics of students inlearning clinical interview skills with the use of virtual patient. BMC Medical Education, 20(441), 1-7.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *